Mokinio projektinis darbas
2022-2023 m. m. Mokinių projektinių darbų pristatymo konferencijų datos (vieta ir sąrašai bus paskelbti prieš konferenciją):
2022-12-08 po 7 pamokų
2023-03-02 po 7 pamokų
2023-04-06 po 7 pamokų
2023-05-18 po 7 pamokų
2023-06-12 14.00 val.
PATVIRTINTA
Šilutės Vydūno gimnazijos direktoriaus
2020-11-13 įsakymu V1.6-125
ŠILUTĖS VYDŪNO GIMNAZIJOS
MOKINIO PROJEKTINIO DARBO NUOSTATAI
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
- Mokinio projektinio darbo paskirtis – ugdyti mokinio bendras kompetencijas ir gyvenimo įgūdžius bei plėtoti jo gabumus.
- Mokinių individualūs ar grupiniai projektiniai darbai mokinio laisvai pasirinkta tema privalomai vykdomi gimnazijos II – III klasėse.
II SKYRIUS
MOKINIO PROJEKTINIO DARBO SAMPRATA, TIKSLAS IR UŽDAVINIAI
- Mokinio projektinis darbas yra integrali ugdymo forma, paremta projektų metodo būdingais nuoseklumo principais: problemos iškėlimu, aptarimu, analize, sprendimo būdų paieška, veikla, rezultatų aptarimu, vertinimu.
- Mokinio projektinio darbo tikslas:
4.1. individualizuoti ugdymosi turinį;
4.2. integruoti įvairių dalykų žinias, mokėjimus ir įgūdžius;
4.3. stiprinti mokinių akademinės ir praktinės veiklos motyvaciją;
4.4. skatinti studijų krypties ir profesinio pašaukimo paieškas;
4.5. atlikti tyrimą ar sukurti produktą (jo dalį) mokinio pasirinktam brandos darbui;
4.6. paruošti mokinius studijoms aukštosiose mokyklose.
- Mokinio projektinio darbo uždaviniai:
5.1. praktinis teorinių žinių panaudojimas;
5.2. informacijos paieškos įgūdžių vystymas;
5.3. savarankiškas kūrybinių ir techninių problemų sprendimas;
5.4. komandinio ir individualaus darbo mokymasis;
5.5. asmeninės atsakomybės už darbo rezultatą ugdymas.
III SKYRIUS
MOKINIO PROJEKTINIO DARBO STRUKTŪRA IR JO RENGIMAS
- Mokinys renkasi dalyką (-us) ar ugdymo sritį (-is), iš kurių rengs projektinį darbą.
- Projektinio darbo idėją ar temą mokinys pateikia savarankiškai ar konsultuodamasis su projektinio darbo vadovu.
- Mokinys ir projektinio darbo vadovas pasirašo projektinio darbo įgyvendinimo planą (1 priedas).
- Projektiniai darbai gali būti vienerių arba dvejų metų trukmės.
- Projektinį darbą sudaro trys dalys: procesas, rezultatas, pristatymas:
10.1. darbo procesas vyksta mokslo metų eigoje, projektinio darbo vadovui organizuojant trumpalaikes konsultacijas projekto vykdymui ir kiekvieno mokinio darbo aprašui aptarti; projektiniams darbams vykdyti gali būti sudaromos darbo grupės per neformaliojo vaikų švietimo užsiėmimus iš mišrių arba panašių polinkių, interesų mokinių;
10.2. atlikto darbo rezultatas pateikiamas projektinio darbo apraše (kiekvienas mokinys rengia individualų aprašą); parengęs darbo aprašą ir pristatymo konferencijoje pateiktį, mokinys kartu su vadovu suformuoja aplanką, kurį įkelia į Pedagogai → Bendras → Mokinio_projektinis_darbas (gimnazijoje organizuojant ugdymo procesą nuotoliniu būdu – į MS Teams platformos komandos MOKINIO PROJEKTINIS DARBAS → Bendrasis → Failai) ne vėliau kaip likus 10 darbo dienų iki projektinių darbų pristatymo konferencijos.
10.3. darbas pristatomas vienoje iš 4-5 per mokslo metus organizuojamų projektinių darbų pristatymo konferencijoje, į kurią atvyksta mokinys ir jo darbo vadovas.
- Projektiniai darbai pradedami rugsėjo mėnesį ir pristatomi projektinio darbo įgyvendinimo plane nurodytu laiku.
IV SKYRIUS
PROJEKTINIŲ DARBŲ APSKAITA IR VERTINIMAS
- Projektinio darbo vadovas iki spalio 1 d. užpildo mokinių projektinių darbų sąrašą (2 priedas) ir įkelia į aplanką Pedagogai → Bendras → Mokinio_projektinis_darbas.
- Iki spalio 15 d. mokinio projektinio darbo koordinavimo darbo grupės atsakingas narys rengia projektinių darbų tematikos suvestinę, kuri aprobuojama Metodinėje taryboje.
- Vėlesnis vadovo ir temos pakeitimas derinamas su direktoriaus pavaduotoju ugdymui.
- Mokinio projektinis darbas pristatomas, aptariamas ir įvertinamas vienoje iš gimnazijos Mokinių projektinių darbų pristatymo konferencijų.
- Mokinio projektinis darbas po pristatymo tampa gimnazijos nuosavybe.
- Mokinio įgytų kompetencijų rengiant projektinį darbą įvertinimas:
17.1. darbo vadovas vertina projektinio darbo procesą, rezultatą ir darbo aprašą, sudaryta mokinių projektinių darbų pristatymo konferencijos vertinimo komisija – projektinio darbo aprašo struktūrą ir įforminimo reikalavimus;
17.2. mokinių projektiniai darbai vertinami pagal kriterijus:
Veiklos sritys | Vertinimo kriterijai | Vertinimo kriterijų požymiai (maksimalūs) | Taškai |
Projektinio darbo planavimas | Savarankiškas darbo idėjos ir temos pateikimas, plano sudarymas | Mokinys pats ar konsultuodamasis su darbo vadovu generuoja projekto idėjas ir pateikia savarankiškai suformuluotą temą ir nuoseklų (su datomis) darbo atlikimo planą. | 0-5
(vertina vadovas) |
Informacijos rinkimas | Tikslingas informacijos, medžiagų, priemonių, prietaisų naudojimas | Atliekant tyrimą ar kuriant produktą tikslingai pasinaudota pasirinkta informacija, medžiagomis, priemonėmis, prietaisais. | 0-5
(vertina vadovas) |
Projektinio darbo atlikimo eiga | Tarpinių veiklos rezultatų pristatymas vadovui | Mokinys pristato tarpines atlikto projektinio darbo veiklas ir rezultatus, juos įsivertina, numato jeigu reikia korekcijas. | 0-10
(vertina vadovas) |
Produkto sukūrimas | Kūrybingų idėjų iškėlimas ir įgyvendinimas | Tyrimui atlikti ar produktui sukurti iškeltos ir įgyvendintos kūrybingos idėjos. | 0-10
(vertina vadovas) |
Projekto atlikimas | Tyrimo ar produkto atitiktis darbo temai, tikslui ir uždaviniams. Darbo aprašo įforminimas | Pateiktas tyrimas ar produktas atitinka projektinio darbo temą, tikslą ir uždavinius. Aprašant jį nuosekliai pateiktos visos projektinio darbo struktūrinės dalys (3 priedas). | 0-10
(vertina vadovas) |
Projektinio darbo praktinė nauda | Tyrimo ar produkto aktualumas | Įvardijamas tyrimo ar produkto aktualumas ir rezultatai argumentuotai pagrindžiami. | 0-10
(vertina vadovas) |
Refleksija ir įsivertinimas | Argumentuotas įsivertinimas | Mokinys projektinio darbo refleksijoje argumentuotai įsivertina, kaip sekėsi planuoti, atlikti projektinį darbą, pasiekti darbo tikslą, nurodyti, kurių dalykų išmoko. | 0-10
(vertina vadovas) |
Projektinio darbo įforminimo reikalavimų įgyvendinimas. Vizualizacija | Tinkama projektinio darbo aprašo struktūra ir IT taikymas | Mokinio projektinio darbo aprašo struktūra ir jo įforminimas atitinka reikalavimus (3 priedas, 4 priedas, 5 priedas) | 0-20
(vertina komisija) |
Kalbėjimas | Tinkama komunikacinė raiška. Tinkamas pristatymas | Bendravimo su klausytojais raiška yra tinkama, paisoma kalbos normų. Į pateiktus klausimus atsakoma konkrečiai ir aiškiai. Pristatymas tinkamai struktūruotas, pakankamai vizualus. Mokinio apranga ir laikysena tinkama. | 0-20
(vertina komisija) |
17.3. galutinį projektinio darbo įvertinimą taškais sudaro darbo vadovo skirtų taškų ir vertinimo komisijos skirtų taškų suma. Maksimalus skiriamų taškų skaičius – 100. Taškai konvertuojami į dešimtbalės sistemos įvertinimą pagal šią atitiktį:
Taškai | 0-29 | 30-39 | 40-49 | 50-59 | 60-69 | 70-79 | 80-89 | 90-100 |
Įvertinimas | neišlaikyta | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
- Mokinio projektinio darbo galutinis įvertinimas:
18.1. visos projektinio darbo dalys mokiniui yra privalomos; jei bent viena projektinio darbo dalis yra neatlikta, projektinis darbas nevertinamas ir galutinis įvertinimas yra „neišlaikyta“.
18.2. jei projektinis darbas atliktas ne laiku (be priežasties), tai galutinis maksimalus įvertinimas yra 4 (keturi).
- Mokinių projektinių darbų įvertinimai įrašomi projektinio darbo įgyvendinimo plane, įvertinimo protokole ir dienyne.
- Mokinio projektinio darbo įvertinimai įrašomi ugdymo programos baigimo dokumentuose.
- Gavęs argumentuotą projektinio darbo autoriaus ir/ar vadovo prašymą, gimnazijos direktorius įsakymu gali pratęsti, atidėti arba įskaityti projektinio darbo vykdymą.
Informacija atnaujinta: 2022-11-30