Rudens atostogų kruizas

Lapkričio 29 dieną autobusas su Vydūno gimnazijos mokiniais, lydinčiais mokytojais ir tėvų atstovais išvažiavo į kelių dienų kelionę – susiruošta aplankyti Taliną, Pernu (Estijoje) ir Švedijos sostinę Stokholmą.

Kelionė nuo Šilutės iki Talino truko apie vienuolika valandų. Atvykę pirmiausia apžiūrėjome baroko stiliaus Kadriorgo parką, kuris yra svarbiausias pilies ir miesto parko ansamblis Estijoje, įkurtas 1718 m. Petro I įsakymu. Vėliau patraukėme senamiesčio link. Nors iš arti jis neatrodė labai įspūdingai, bet, užkopus Tompea kalvą, atsivėrė puiki Talino senamiesčio panorama. Po to gidė mums davė dvi valandas laisvo laiko, o vakare visi sulipome į kruizinį laivą.

Į Stokholmą atvykome apie dešimtą valandą ryto. Pirma stotis – „Vazos“ muziejus. Muziejuje pamatėme labai gerai išsilaikiusį 1628 m. nuskendusį ir po 333 metų iš jūros ištrauktą karališkąjį laivą, kuris laikomas ne tik istorine, bet ir menine vertybe. Aplink laivą buvo pateikta daug eksponatų – stengtasi parodyti ir jo statymo procesą. Antra stotis buvo Švedijos karalių rūmai. Atėjome kaip tik tuo metu, kai vyko karališkosios gvardijos paradas ir apsaugos keitimasis. Po to aplankėme populiarias senamiesčio gatveles, apžiūrėjome istorinius pastatus. Aukšti, šiltomis spalvomis nudažyti namai, papuošti įvairiomis detalėmis, paliko nepakartojamą įspūdį. Baigę ekskursiją po Stokholmą, vėl gavome dvi valandas laisvo laiko, o į Taliną plaukėme jau naktį.

Paskutinė vieta, kurią buvome suplanavę pamatyti, Estijos kurortinis miestas Pernu. Eidami žiedu vadinama jo gatve, klausėmės istorijų apie įvairius šio miesto paminklus. Dar po pusantros valandos, skirtos savarankiškai apžiūrėti Pernu, iškeliavome namo.

Būtina paminėti ir laiką, praleistą kruiziniame laive. Ten buvo labirintai kajučių, kuriose gyvenome po keturis. Laive įrengta įvairių parduotuvių, kavinių, restoranų, barų. Viename bare rodomos įvairios programos, rengiami koncertai.

Grįžome į Šilutę pavargę, bet tikrai kupini įspūdžių.