Nepamirštama atostogų kelionė

Pirmosiomis rudens atostogų dienomis gausi Vydūno gimnazijos mokinių grupė leidosi į nepamirštamą kelionę maršrutu Ryga–Stokholmas–Rundalė.

Ankstyvą spalio 30 dienos rytą pajudėjome Rygos link. Rygoje apžvalginės ekskursijos metu pasivaikščiojome jaukiomis senamiesčio gatvelėmis: matėme įspūdingo grožio aukščiausią visoje Latvijoje Šv. Petro bažnyčią, ,,Juodagalvių“ gildijos namus, lankėmės Rotušės aikštėje.

Vakare įsikūrėme kruizinio laivo kajutėse. Laive netrūko pramogų, geros nuotaikos, malonių įspūdžių. Artėjant prie Švedijos buvo nepaprastai įdomu stebėti besikeičiančią gamtą, o kvapą gniaužiantys vaizdai – galybė šcherų ir neaprėpiama jūra – pakerėjo tikrai ne vieną.

Spalio 31 dienos rytą jau buvome Stokholme – Šiaurės Venecija vadinamame mieste. Apvažinėję gražiausias Stokholmo vietas įsitikinome, kad čia netrūksta ypač ištaigingų, didingų ir puošnių pastatų. Lankėmės vietoje, kurioje prasidėjo Nobelio premijų istorija, matėme Riterių bažnyčią, karališkuosius rūmus. Bene įspūdingiausias dalykas ekskursijoje buvo apsilankymas ,,Vazos“ muziejuje, kuriame eksponuojamas 333 metus jūros dugne išgulėjęs ir 1961 metais į paviršių iškeltas švedų karinis laivas. Šis muziejus populiariausias ne tik Švedijoje, bet ir visoje Skandinavijoje.

Taip pat pasižvalgėme po senamiestį, pasivaikščiojome Drottninggatan gatve – viena gražiausių Stokholmo gatvių. Pakerėti Švedijos sostinės, vakare vėl sėdome į laivą ir ramia jūra plaukėme atgal Rygos link.

Lapkričio 1 dieną iš Rygos pajudėjome į Rundalę – nedidelę Latvijos gyvenvietę. Mūsų tikslas buvo pamatyti Rundalės rūmus – visoje šalyje didžiausią baroko ir rokoko laikotarpių pastatą. Vaikščiodami po milžiniškus rūmus, sužinojome daug įdomių istorijų apie juose gyvenusius didikus, to meto buitį, papročius, architektūros detales. Nuo prašmatnių rūmų neatsilieka ir sodas – preciziškai suprojektuotas, jis pavasarį sužavi ne vieną lankytoją.

Reikia nepamiršti paminėti, kad visos kelionės metu su mumis drauge buvo gidė, kuri mielai dalijosi tuo, ką žino. Jos dėka dar labiau praplėtėme savo akiratį.

Ši kelionė buvo puiki proga ne tik daug ką pamatyti, sužinoti, išgirsti, bet ir pabūti drauge, geriau pažinti vienas kitą, susirasti naujų draugų. Tokios kelionės praturtina žmogų, praplečia interesų ratą, skatina keliauti toliau.

Dėkojame kartu su mumis keliavusiems mokytojams: Daivai Kėrienei, Sauliui Zdanevičiui, Kęstučiui Mockui.